موضوعات
کهکیلویه و بویراحمد

فیلم کوتاه سکوی پرتاب به سینمای حرفه‌ای نیست

نویسنده: سحرعبداللهی
«سامان سالور» یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران است که فعالیت‌های‌حرفه‌ای خود را با فیلم‌های کوتاه در شهر بروجرد آغاز کرد. با این هنرمند سینما درباره سی وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران و فعالیت‌های فیلمسازان شهرستانی گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم.
1395/08/25
  • نظرتان درباره سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران چیست؟
جشنواره فیلم کوتاه تهران بزرگ‌ترین اتفاق فیلم کوتاه در طول سال است و توانسته جایگاه خود را در بین جشنواره‌های سینمایی کشور پیدا کند. فیلمسازان سراسر ایران و مخصوصا فیلمسازان گمنام شهرستانی علاقه‌‌مند هستند تا در این جشنواره شرکت کنند و شوق رقابت، دیده شدن، مورد نقد و توجه قرار گرفتن برای حضور در این جشنواره در بین فیلمسازان دیده می‌شود. اما فیلم کوتاه نباید به عنوان سکوی پرتاب ورود به سینمای حرفه‌ای و ساخت فیلم بلند استفاده شود چرا که به خودی خود رسانه مستقل و کاملی است.
در برگزاری هر جشنواره‌ای باید نگاه به آینده داشت تا جشنواره بتواند در مسیر خود رشد کند. در این جشنواره حتما باید سعی شود که از کارگاه‌ها استفاده و از آدم‌هایی که دغدغه فیلم کوتاه دارند بهره گرفته شود.
  • پس با این اوصاف این جشنواره مستقل است؟
بله، هنرمندان تاثیرگذار در حوزه فیلم کوتاه به این سینما به عنوان اثری مستقل نگاه می‌کنند.
 فیلم کوتاه فارغ از نگاه‌های محدود و سلیقه‌ ای کار مهم و پراهمیتی است و نباید از آن به عنوان سکوی پرتاب ورود به سینمای حرفه‌ای و بلند استفاده کرد چرا که به خودی خود رسانه مستقل و کاملی است.
در سینمای حرفه‌ای بازگشت سرمایه حرف اول را می‌زند، اما اگر جریان سینمای کوتاه به درستی هدایت شود. می‌تواند استقلال خود را حفظ کند و مجالی برای فیلم‌های جسور و خلاف جریان معمول سینما باز شود.



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code